De perfecte beurs
Beurzen zijn riskant. Het zijn lange dagen, voor zowel de bezoeker als de ondernemer. De bezoekers worden moe gepraat met allerlei verkooppraatjes. Hoe kan jij je nou onderscheiden van alle concurrenten op de beurs? Hieronder volgen vijf tips.
Ben duidelijk
Bereid je werk goed voor en zorg dat je het kort en krachtig kan overbrengen naar je potentiële klanten. Waar de bezoeker echt niet op zit te wachten is een verkooppraatje. Die krijgt hij/zij al genoeg op een dag naar zijn hoofd gesmeten. Nee, ben origineel. De bezoeker komt naar jou voor een reden. Zorg ervoor dat jij de oplossing voor zijn/haar probleem kan bieden. Draai vervolgens niet om deze oplossing heen, maar hou het simpel.
Beeldmateriaal
Het is de bedoeling dat grafisch materiaal je presentatie versterkt. Dit werkt vaak heel goed, dus maak hier gebruik van. Gebruik felle kleuren en denk aan spandoeken. Hoe groter, hoe beter. Laat de mensen versteld staan, ook al is het misschien soms wat overdreven.
Verzamel gegevens
Zorg ervoor dat je gegevens van je potentiële klanten verzamelt, zodat je ze wat kunt laten horen. Dit zorgt voor een persoonlijk benadering, wat klanten vaak waarderen. Denk aan een e-mail, telefoontje of brief. Maak gebruik van herhaling, dit is namelijk zeer krachtig.
Zorg voor een lach
Help de mensen met een lach. Een lachende medewerker zorgt voor een lachende klant. Laat de mensen welkom voelen. Doe lekker gek en ben niet te serieus. Natuurlijk moet je wel zorgen dat je professioneel blijft overkomen. Maar dit kan ook lachend.
Tastbaar product
Zorg ervoor dat mensen je product kunnen uitproberen of digitaal kunnen zien. Dit zorgt voor meer betrokkenheid door de klant en werkt zeer aantrekkend. Mensen zullen eerder naar jouw stent toekomen. Maak hier dus zeker gebruik van!